Retur |
Bestyrelsesmøde 21.09.2020 |
Karrebæksminde Fiskeri- og Bymuseum
22.09.2020
Bestyrelsesmøde Mandag 21. september 2020 kl. 13-15 på Museet
Referat
Til stede: Peter, Sonja, Palle, Merete, Inge-Lise samt Willy og Frank Næstformand Peter ledede mødet.
1. Godkendelse af referat af bestyrelsesmøde 4. august Godkendt Godkendelse af konstituerende bestyrelsesmøde 8. september Godkendt Referat af generalforsamlingen 08.09.2020 er efter vedtægterne godkendt af dirigenten.
2. Økonomi 2.1 Antal medlemmer 272 2.2 Status, bank 110.183,74 kr. 2.3 Kassebeholdning 1.517,20 kr. 2.4 Opkrævning af kontingent, udsendelse af nyhedsbrev
Hvad vi skal kalde denne
orienterende skrivelse med vedlagt kontingentopkrævning? Vi bliver ved nyhedsbrev/orientering. 2.5 Beløbsstørrelser til eventuelle gaver ved fødselsdage og mærkedage? Bestyrelsen enedes om et gaveleje på 3 flasker rødvin eller op til 300 kr.
ved bestyrelsesmedlemmers afgang, op til 500 kr. ved formænds
afgang. Vi markerer ikke hverken fødselsdage eller andre mærkedage blandt bestyrelsesmedlemmer med gaver.
3. Bygningen 3.1 Sagen om porten til Smålandshavet Frank redegjorde for sine undersøgelser hos landinspektørfirma Toft og Malmskov.
Museet har adgang via fællesvej foran museet, naboen har adgang
via vej vest for Alleen 42. Grundstykket
mod nord, som bliver brolagt, tilhører Smålandshavet, men er
siden 2007 stillet til rådighed
for Alleen 40-42. Inge-Lise redegjorde for sine sonderinger
angående en mulig fornyet port mellem
museet og grundstykket, men da Håndværkergruppen på hendes
forespørgsel ikke
ser noget behov for en ny port, så lukker vi hermed sagen med
det ny plankeværk. Til gengæld ser det ud til, at vor ny nabo vil erstatte skjulet for vore affaldscontainere med et nyt skjul
i samme udførelse som plankeværket. Naboen afstår også fra at
kræve museet for halvdelen af udgiften til plankeværket, hvilket bestyrelsen naturligvis er taknemmelig for.
3.2 Indkøb af lysskinner til Vestrummet Palle redegjorde for det indkøbte system, som er konvertibelt med de tidligere indkøbte lysskinner og spots.
De ny skinner monteres omkring midterstolpen i Vestrummet. Alfred og Mogens fra Håndværkergruppen hjælper med monteringen.
Skinnerne tages i brug ved udstillingen i efterårsferien.
Bestyrelsen vedtog at udvide med en skinne med spots over skranken, Palle indkøber. 3.3 Elforbrug Ok efter planen.
3.4 Håndværkergruppens arbejdsopgaver Vestgavlen og vindskederne i øst får en overhaling. Jollen males grå indvendigt.
3.5 ”Santa Maria 1492”-lysekronen fra Kroen Bestyrelsen besluttede, at lysekronen renoveres og ophænges i første fag i det store mødelokale i samme højde som de to andre lysekroner. Willy står for arbejdet.
4. Forslag til generel oversigt over arbejdsopgaver Bilag, Inge-Lise gennemgik listens 15 punkter, hvortil føjes pkt. 16 nyhedsbrev. Listen danner grundlag for det kommende arbejde i bestyrelsen.
5. Udstilling i uge 42 – efterårsferien 10. – 18. oktober Frank er tovholder. Der er tre udstillere: Runa Hellesøe, Michael Stolt og Ralph Eschrig. Udstillingen er åben hver dag fra kl. 11 til kl. 16. Bestyrelsen passer skranken i åbningstiden. 5.1 Åbning lørdag 10. oktober Vi ferniserer udstillingen kl. 11. Vi serverer vin, øl og indpakkede? snacks. Frank står for de nødvendige indkøb. 5.2 Vagtplan for de 9 dage: Fredag 9. okt. ophængning Frank Lørdag 10. fernisering Frank, alle Søndag 11. Merete Mandag 12. Sonja Tirsdag 13. Palle Onsdag 14. Willy Torsdag 15. Inge-Lise Fredag 16. Frank/Ralph Lørdag 17. Peter Søndag 18. efter kl. 16 nedtagning Frank
6. Julearrangement søndag 22.11.2020 Bestyrelsens formål med julearrangementet har fra tidligere været dels at åbne huset for lokalbefolkningen, dels at opnå en vis indtjening til museet. Bestyrelsen nedsatte en lille arbejdsgruppe, som har til opgave at udtænke godt indhold i dagen. Udvalget tager kontakt til andre lokale foreninger for at undersøge muligheden for en fælles indsats. Det ligger fast, at dagen rummer julemandens ankomst til Karrebæksminde og tænding af årets juletræ. Formand for udvalget
er Inge-Lise. Merete er medlem af udvalget, som supplerer sig
selv efter behov. Thomas Hvitfeld Hansen inviteres med.
7. Banko - lørdag 27.02.2021 Vi har siden primo 2020 reserveret Smålandshavet. Reservationen kan i henhold til kontrakten afbestilles uden udgift ind til 6 uger før 27.02., dvs. senest i uge 2. Denne oplysning er naturligvis af vigtighed i forbindelse med corona-situationen, når vi nærmer os dagen. På næste møde tager vi fat på planlægningen.
8. Efterårets bookinger m.m., datoer LM - Lille Mødelokale, SM - Store Mødelokale 07.09.-05.10.? Hjemmeplejen låner 2-3 parkeringspladser foran Museet 21.09. Peter Vinterbaderne 22.09. Peter Lokalrådet 23.09. Frank Grundejerforeningen Mikkelhøj kl. 18.30 25.09. Inge-Lise Lise Nielsens ny initiativ kl. 14-18 10.10. Frank Grundejerforeningen Lundegård kl. 10 LM 25.10. Peter/Ralph Karrebæk Vandværk kl. 10 SM
9. Næste møder Bestyrelsesmøde tirsdag 20.10. kl. 13
Årets julefrokost afholdes fredag 18. december kl. 13
10. Eventuelt
Inge-Lise indleverede 2 skåle af Lars Kähler, som hun havde fået
i forbindelse med sommerudstillingen. De står nu i det lille mødelokale, pris pr. skål 150 kr. Peter afleverede mappen med udstillerne fra sommerudstillingen til Palle, som opbygger en distributionsliste til det videre planlægningsarbejde vedrørende sommerudstillingen 2021.
Frank
leder efter en person, som eventuelt vil kunne stå for rengøring
i museet 2 timer pr. måned. Dette initiativ ses som et supplement til, at alle fortsat holder rent efter sig.
Referat ved Palle Birk
Bilag til pkt. 4 Oversigt over arbejdsopgaver for bestyrelsen ved Karrebæksminde Fiskeri- og Bymuseum
1. Sekretær 2. Regnskab 3. Varetagelse af museets hjemmeside og andre teknologiske aktiviteter 4. Kontakt til og omsorg for museets arbejdshold 5. Arbejdsgruppe til sortering og arkivering af billeder og andet materiale, der tilgår museet 6. Museets vedligeholdelse, årligt syn og skøn 7. Udstillinger i sommerperioden: Kontakt til udstillere, skema, vagtplan for os og regnskab 8. Museumsbutikken: Indkøb og vedligehold og regnskab 9. Uge 42: Valg af udstiller og vagtplan 10. Julearrangement, forslag om at drøfte formen, samarbejde med de handelsdrivende? 11. Julefrokost 12. Bankospil i februar 13. Modtage anmodninger om afholdelse af møder og aftaler om lukke/åbne til disse 14. Rengøring af møderum og køkken: vaske gulv og tørre støv af én gang om måneden i 2 timer 15. Rugekasse: Omsorg for sponsorer, så vi ikke mister dem 16. nyhedsbrev i november
ILF 09.09.2020 |