Retur |
Bestyrelsesmøde 20.10.2020 |
Karrebæksminde Fiskeri- og Bymuseum
20.10.2020
Bestyrelsesmøde Tirsdag 20. oktober 2020 kl. 13-16 på Museet Referat
Til stede: Peter, Merete, Ralph, Inge-Lise, Sonja og Palle samt Willy og Frank
1. Godkendelse af referat af bestyrelsesmøde 21. september 2020 Godkendt.
2. Økonomi 2.1 Antal medlemmer 274 2.2 Status, bank 109.745,65 kr. 2.3 Kassebeholdning 1.631,90 kr.
2.4 Opkrævning af kontingent, udsendelse af nyhedsbrev Sonja og Palle samler og skriver nyhedsbrevet til udsendelse i november.
3. Bygningen 3.1 Elforbrug September 102 KW (2019 86 KW).
3.2 Rengøring Franks forslag om ekstern hjælp (Frank forlod rummet under behandlingen).
Bestyrelsen vedtog at sige tak til Franks forslag om, at hustru
Birthe påtager sig opgaven for 150 kr./timen uden indberetning. Grænsen for indberetningsfri indkomst er
efter vore oplysninger 2.000 kr. pr. år. Vi vedtog rengøring 1
gang om måneden efter
behov i køkken og på 1. sal. Håndværkergruppen
bidrager efter behov i udstillingsrummene, bl.a. med fjernelse af edderkopper og spindelvæv. Ved den fælles forårsrengøring tager vi imod konservator Karen Urths tilbud om et rengøringskursus, bl.a. med henblik på korrekt behandling af indsamlede genstande.
3.3 Håndværkergruppens arbejdsopgaver Vestgavlen, fortsat Jollen, fortsat Vi beder gruppen overveje: Kan de nu tomme fatninger i udstillingerne erstattes af diskrete samledåser? Kan der monteres fejeliste under hoveddøren? Hvordan får vi bedst og billigst varme i køkkenet? Bør egetræet ved sydfacaden beskæres af hensyn til stråtag og nabo?
3.4 Nyt stråtag på bygningens nordside Der arbejdes med henvendelse fra Hoff Clausens familiefond. Sonja har fundet en fond, som bevilger til bl.a. stråtage. Frank har personlig forbindelse til Real Dania-fonden, som han undersøger. Palle får på grund af arbejdspres i efteråret lov til at udskyde det generelle arbejde med fondsansøgninger til den kommende vinter.
4. Forslag til generel oversigt over arbejdsopgaver Ajourføring af listen fra sidste bestyrelsesmøde: Pkt. 4 og 6, kontakt til arbejdsholdet og bygningens vedligehold Vi vedtog at afholde
to årlige møder (forår og efterår) mellem bestyrelsen og
Håndværkergruppen, hvor vi i fællesskab bl.a. gennemgår bygningen og får en bid brød. Pkt. 5 Billedgruppen Sonja er formand, gruppen mødes 4. november kl. 13. Pkt. 7 Sommerudstillingerne Palle samler alle kandidatforslag, som behandles på bestyrelsesmøde i januar, hvorefter der udsendes oplæg til sæson 2021-udstillerne. Pkt. 8 Museumsbutikken Varesortimentet, forslag behandles primo 2021. Pkt. 9 Efterårsferien 2021 Michael Stolt kommer med forslag til udstillere, vi drøfter provision (fx 20% af salget). Vi drøfter forhøjet husleje for sommerudstillerne, fx fra 1000 kr. til 1.250 eller 1.500 kr. Pkt. 11 Julefrokost Afholdes 18.12. kl. 13. Vi vedtog selv at stå for fortæringen efter følgende opgavefordeling: Sonja: stegte sild, fiskefileter og brød Frank: kryddersild Palle: grønlangkål Inge-Lise: medister eller skinke, karrysalat Merete: 2 slags ost, rødbeder, smør, fedt Ralph: lun leverpostej, øl Willy: kogte æg Peter: en flaske snaps Sonja dækker som sædvanligt udlæg. Pkt. 13 Brug af lokaler Peter tager generelt
imod reservationer af lokaler og kontakter os andre om åbne/lukke-vagter efter behov.
5. Udstilling i uge 42 – efterårsferien 10. – 18. oktober Hvordan gik det? Godt! Vi havde sammenlagt 212 gæster og solgte for 1.094 kr. De to udstillere betalte 1.000 kr. i husleje og solgte for 5.680 kr. Eschrig og Stolt har stillet to af deres motiver til fri rådighed for postkortproduktion. Frank undersøger efter anbefaling fra Stolt muligheden for at få kort trykt i Haderslev.
6. Julearrangement søndag 22.11.2020 Bestyrelsen drøftede situationen i lyset af corona-restriktionerne og vedtog nødtvunget at aflyse den indendørs del af planen. Vi koncentrerer os dermed om julemandens tænding af juletræet på Anker-pladsen med deltagelse af hestepigerne. Merete har bestilt juletræ hos Vibo til afhentning af Håndværkergruppen onsdagen før. Merete har aftalt med Claus Larsen, at han også i år er julemand. Inge-Lise har indkøbt nyt kostume
til julemanden. Merete sørger for rødvin til julemanden (og måske 2 musikere). Merete har kontakt
med hestepigerne. Hun køber gulerødder til hestene. Inge-Lise forbereder slikposer til rytterne. Sonja taler med 3F’s
køkkenchef Ellen og aflyser gløgg, når hun afbestiller lokale og fortæring til Banko 2021.
7. Banko - lørdag 27.02.2021 Bestyrelsen drøftede
situationen i lyset af corona-restriktionerne og vedtog nødtvunget at aflyse Banko 2021. Sonja afbestiller hos 3F. Frank tilbød at forsøge at rejse sponsormidler, som kan matche den tabte fortjeneste ved Bankospillet, dvs. ca. 15-20.000 kr. Vi takker på forhånd varmt for hans indsats. Palle udarbejder et opslag til hjemmesiden om de to aflysninger, dels den indendørs afdeling af Julearrangementet 22.11. og dels Banko27.02.2021.
8. Efterårets bookinger SM store mødelokale (Bødestuen), LM lille mødelokale (Skipperstuen) 21.10. Peter Grundejerforeningen Mikkelhøj kl. 18:30 LM 22.10. Frank Lise Nielsen / Stiftelse af ny forening kl. 18 SM 25.10. Frank Karrebæk Vandværk kl. 10 SM 29.10. Willy Niels Rørbech/Rasmus Nielsen kl. 16 – 18 SM 04.11. Peter Lokalrådet kl. 19 SM 07.11. Peter Grundejerforeningen Lundegaard kl. 10-12 LM
9. Næste møde Tirsdag 17. november kl. 13-ca. 15
10. Eventuelt Udsat grundet det fremskredne tidspunkt.
Referat ved Palle Birk Hansen |