Retur |
Bestyrelsesmøde 02-06.2020 |
Karrebæksminde Fiskeri- og Bymuseum
03.06.2020
Bestyrelsesmøde tirsdag den 2. juni 2020 kl. 13 – 15.30 under egen på Museet
Referat Til stede: Inge, Peter, Sonja, Merete, Inge-Lise, Ralph, Palle (fra pkt. 3) samt Willy og Frank
1. Godkendelse af referat fra sidste møde 13. maj 2020 Godkendt.
2. Økonomi Indestående i bank kr. 109.459,22. Sonja oplyste, at der siden sidst er betalt forsikring kr. 4.568,- El kr. 2.523,-. Kassebeholdning kr. 1.591,65. Medlemmer 252. På opfordring fra Karrebæksminde Erhvervsforening har Inge ansøgt og fået
en donation på 2.000 kr. fra foreningen som et “plaster på
såret“,
da museet først kan åbne 2 uger senere end normalt pga
coronanedlukning.
Stor tak til Erhvervsforeningen. Bestyrelsen besluttede, at beløbet hensættes til hjælp til stråtaget.
Vedrørende stråtaget på nordsiden af museet har Regner Sommers
Fond
via Peter foreslået bestyrelsen at søge andre fonde, man anbefaler Antoniusfonden og Veluxfonden. Sekretæren sender ansøgninger til de nævnte fonde.
3. Sommerudstilling – herunder kioskvarer Inge har som nævnt på sidste bestyrelsesmøde færdiggjort udstillingsprogrammet.
Inge har 27.05.2020 sendt udstillingsprogram til Sjællandske og VisitSjælland. Willy har lagt udstillingsprogrammet på vor hjemmeside.
Inge orienterede om gruppen
”4736karrebæksminde” på Facebook, man indmelder oplysning, som kontrolleres og lægges på siden af redaktøren. Det fungerer fint! Vi drøftede, om vi selv skal lave en særlig gruppeside på Facebook. Ingen afklaring.
Palle indmelder udstillingsprogrammet til Kultunaut.dk.
Sonja havde lavet to skilte til udstillingen vedrørende Covid19-forholdsregler. Sonja indkøber desuden håndsprit m.m.
Palle sørger for, at kassen med
ophængningsremedier er parat til 11. juni. Kassen indeholder skruer, søm og powerstrips. Vi opkræver betaling for powerstrips. Tilhørende skilt til kassen udarbejdes af Sonja.
En diskussion om, hvorvidt vi kan/bør
holde toilettet åbent, endte med, at vi holder det åbent under forudsætning af daglig rengøring og håndsprit på vasken. Ugens vagthavende står for rengøringen morgen eller/og aften. Bliver der større brug af toilettet end forventet, tages situationen op til drøftelse.
Sonja forbereder kuverter med relevante
oplysninger til udstillerne. Ugevagterne får kuverterne og udleverer dem til udstillerne.
Palle sender den gennemsete instruks for udstillerne til Sonja, så hun kan lægge kopi i mappen til udstillerne. Instruksen vedlægges i øvrigt referatet.
Inge, Palle, Peter og Willy besøger Thomas Hvitfeldt Hansen ved Fiskerlejet
onsdag 3. juni kl. 12 for at se udstillingen om
Musholm-havbruget, som vi har inviteret ind i udstillingen i denne sommer.
Kioskvarer
Dækkeservietter (kan også bruges til vægudsmykning): Palle havde medbragt prøver fra besøg hos Visuel Grafisk.
Bestyrelsen valgte 8 motiver inkl. et
luftfoto fra 2004, givet som gave af fotografen Robert Fischer. Dermed printes der to serier fra Karrebæksminde: 4 gamle fotografier i sort-hvid og 4 nyere luftfotos i farve. Visuel Grafisk bedes printe 25 sæt af de 8 motiver. Dækkeservietterne sælges enkeltvis for 30 kr. En serie på 4 dækkeservietter sælges for 100 kr.
Postkort printes ved Visuel Grafisk: De samme 8 motiver printes i 50 eksemplarer som postkort med bagsidetekst og plads til frimærke, i alt 400 postkort. Vi afventer den endelige pris fra trykkeriet, før formanden fastsætter udsalgsprisen.
Muleposen venter, Visuel Grafisk er ved at hente prøver hjem. Inges oplæg var baseret på kunststofposer, som hun har set på store kunstmuseer.
Sonja havde pakket stenperler på snor,
men skal lige have lagt sedler med navnet på stensorten i hver pose.
4. Bygningen Net-vognen er færdig med 4 nye hjul. Flot arbejde, tak til håndværkerne!
Jollen sættes ud fra Vestrummet onsdag 3. juni.
Inge har adviseret de håndværkere, som
p.t. arbejder ved siden af museet,
om at vi selv skal bruge parkeringen ved porten fra 11. juni.
De er indforståede. Vi hænger kæden fra Mindegabet på tværs,
så vi kan åbne for udstillernes biler, når de ankommer og
forlader os. I det daglige er der ingen parkering her.
Vi drøftede generelt rengøring i museet. Merete tilbød at gøre en indsats. Palle luftede en flyvsk idé om at etablere en Rengøringsgruppe
på linje med Håndværkergruppen. I mellemtiden besluttedes det,
at den,
der har vagten ved foreningsmøderne, sørger for fornøden
rengøring. Frank luftede en idé om at ansætte en pensionist, som vil stå for ugentlig grundrengøring. Vi er ikke færdige med at drøfte dette vigtige spørgsmål.
5. Generalforsamling Vi besluttede at udskyde generalforsamlingen til tirsdag 8. september kl. 19 i Museets foredragssal.
Inge fortsætter som formand frem til
generalforsamlingen. Bestyrelsen takkede Inge for denne beroligende beslutning!
6. Næste møde Bestyrelsen samles i Museet torsdag 11. juni kl. 10 til hovedrengøring forud for udstillingssæsonen.
Der afholdes bestyrelsesmøde tirsdag 4. august kl. 13 i Museet.
Her færdiggør vi oplæg til generalforsamlingen, så den kan udmeldes inden for de gældende regler og frister.
Generalforsamling tirsdag 8. september kl. 19 i Museets foredragssal.
7. Eventuelt
Inge kunne oplyse, at Turistforeningen
har fået ny formand,
nemlig Charlotte Schwarzlose, især kendt fra sit tidligere job som chef for Næstved Storcenter.
Referat ved Palle Birk Hansen med notater til pkt. 1-3 fra Frank Sørensen
|